Techniczny aspekt samochodu

0
12

Każdy samochód ma również swój techniczny aspekt.

W zależności od szybkości obrotów, blokuje się jeden lub drugi ze specjalnych bolców – jest on wypychany ciśnieniem oleju. W efekcie dzieje się dokładnie tak, jakby ktoś zmieniał wałek rozrządu na wyczynowy po każdorazowym przekroczeniu 5000 obrotów.

Nie dziwi więc fakt, że trudne jest docenienie funkcjonowania silnika przy mniejszej liczbie obrotów. Czy możliwe jest zainteresowanie zwykłym samochodem, gdy będziesz mógł jeździć pojazdem wyścigowym? Wiadomo, że sportowe auta zużywają sporo paliwa, dlatego też przy dystrybutorze czeka rozczarowanie. Działanie Hondy na wysokich obrotach porównać można do działania narkotyku – a to niestety kosztuje. Istotne odnotowania jest to, że silnik 1.8 posiada rozrząd OHC (jeden wałek rozrządu) – znajdują się w nim jednak aż dwa paski zębate – drugi z nich stanowi napęd dla wałka wyważającego.

To jednak chyba wystarczająca dawka szczegółowych informacji dotyczących technicznych aspektów funkcjonowania samochodu, który tutaj opisujemy, czyli właśnie samochodu sportowego.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułElastyczność samochodu
Następny artykułPomoc drogowa