Zawieszenia sportowych samochodów

0
268

Honda od niepamiętnych czasów wytwarza zaawansowane zawieszenia spisujące się coraz lepiej z każdą kolejną generacją. VI generacja auta nie stanowi tutaj wyjątku. Przód cechuje się konstrukcją wielowachaczową, choć bardzo złożoną, sprawującą się wyjątkowo dobrze nawet na polskich nierównych drogach.

W przypadku wymiany wszystkich elementów, z jednej strony, koszt, jaki trzeba w związku z tym ponieść, to około 700 zł. W praktyce najczęściej wymienia się jednak wyłącznie górny sworzeń wachacza, którego koszt wynosi ok. 70 zł, lub też cały wachacz – 240 zł. Tył sportowego auta jest również wielowachaczowy. Faktem godnym odnotowania jest to, że za pomocą niewielkich śrub mimośrodowych, można regulować jego zbieżność.

Jeśli zbieżność jest odrobinę przestawiona, pojawią problemy z trakcją, a opony będą się szybciej zużywać. Dlatego też po każdej zimie warto odbyć mały przegląd i sprawdzić geometryczne parametry tylnej i przedniej osi. Najsłabszą częścią podwozia są piasty tylnych kół. W pierwszej fazie produkcji usterka ta była typowa dla tego modelu.